Možda nisu rock ni pop zvijezde, ali diljem svijeta broje milijune obožavatelja. adidas ili Nike? Pitanje na koje je teško dati odgovor jer oba brenda desetljećima vode bitku za prevlast na tržištu te među publikom. No, kako je sve zapravo počelo...
''Impossible is nothing''
Braća Dassler tvrtku su osnovala u Njemačkoj nakon Prvog svjetskog rata, a veliku slavu stekli su za vrijeme Olimpijskih igara 1936. godine kada su upravo oni dizajnirali tenisice za Jesseja Owensa. Nakon rata, braća se razilaze te brand konačno dobiva ime prepoznatljivo dan danas – adidas ('Adi' prema nadimku osnivača, Adolfa, a 'Das' prema prezimenu).
Tri paralelne crte adidas loga obilježile su brojne generacije, no jeste li se ikada pitali zašto baš tri crte? Prilikom prvog dizajna, tenisice su sadržavale dvije crte koje su služile iz čistog tehničkog razloga – da zadrže oblik i dizajn tenisice. Nakon što su se braća razišla, Adolf nije mogao zadržati identitet prijašnjih modela te se pretpostavlja da je upravo zbog toga dodana treća crta.
adidas bismo mogli prozvati najjačim sportskim brandom u Europi, no na svjetskoj sceni ipak zauzima drugo prijestolje. Sportski i lifestyle modeli uvukli su se pod kožu mnogim ljubiteljima sportske obuće i odjeće, a sponzorirali su i brojne nogometne klubove poput Bayern Munchena, Manchester United, Real Madrid, Chelsea... Unutar branda adidas također se nalazi Reebok i TaylorMade – adidas golf.
''Just do it''
Ovaj američki brand zauzima najvišu stepenicu na svjetskom sportskom tronu. Možda svoj uspjeh mogu zahvaliti upravo svom imenu jer Nike je u grčkoj mitologiji bila božica pobjede.
Jeste li se ikada pitali što zapravo znači naizgled jednostavan logo, ''kvačica'' koju će prepoznati svaka osoba na planeti? Nike logo zapravo predstavlja pokret i brzinu, a dizajnirao ga je student za 35$ dok se danas vrijednost branda broji u bilijunima. Godine Nike-u očito jako dobro pristaju.
Nike je mlađa tvrtka u odnosu na rivala iz naše priče - osnovan je 1964. godine. No, tvrtka se isprvo zvala Blue Ribbon Sports, a prodavali su još jedan poznati sportski brand – Asics. Nike se povezuje s brojnim sportašima i poznatim osobama, no osoba koju je trabalo najviše istaknuti je Michael Jordan.
Jedna od zanimljivijih stvari o nastanku prvih Nike modela tenisica za trčanje povezane su s, pomalo nevjerojatno – tosterom. Ne radi se bilo kakvom tosteru, već o tosteru za vafle jer se jednom od osnivača Bowermanu upravo takav toster činio kao odličan alat za dizajniraje potplata od kaučuka za tenisice za trčanje.
Koji vam logo više odgovara, čija vam se priča više sviđa, čiji slogan više odgovara vašem karakteru i čiji modeli su po vašoj mjeri? Teško je odlučiti, no možda će vam odgovor na pitanje dati ovaj test – kada uđete u trgovinu, na kraju uvijek završite ispred police s adidas ili Nike ponudom?